Synpunkter/klagomål

Har du klagomål på vår verksamhet så har du möjlighet att skicka det direkt via vår hemsida, eller skicka in klagomålet per post.

Riktlinjer för klagomålshanteringen;

Kontakta verksamheten

Om du har klagomål på något i skolans verksamhet inklusive fritidshemmet, ta i första hand kontakt med personalen. Om du upplever att du inte får rätt stöd, vänd dig till rektor eller huvudmannen.

Kontakta rektorn
Om du efter kontakt med rektor fortfarande är missnöjd, kontaktar du huvudmannen.

Kontakta huvudmannen
Du kan vända dig direkt till huvudmannen också om du har klagomål eller om du inte är nöjd med hur ditt klagomål hanteras av personal eller rektor. Du har möjlighet att lämna klagomål anonymt. Du kan lämna ditt klagomål digitalt via mail eller skicka dem med post.

Vad händer efter klagomålet
Vi kommer att kontakta dig gällande ditt klagomål inom två arbetsdagar. När ditt ärende är avslutat får du en skriftlig återkoppling, om du inte är anonym.

Alla klagomål rapporteras till huvudmannen.

Om du inte är nöjd med huvudmannens hantering av klagomålshanteringen kan du kontakta
skolinspektionen. Kontaktuppgifter; www.skolinspektionen.se

 

Fyll i formuläret nedan med era uppgifter och era klagomål/synpunkter. Formuläret skickas direkt till vår huvudman som kommer ta del av det samt kontakta er vid behov.